Oppsummering av uke 1 med Booty Building

For en uke, for en god treningssamvittighet. Jeg simpelthen er litt småforelska i BB-opplegget.

Før jeg startet hadde jeg en liten stemme i bakhodet som skrek: ”4 dager i uka med styrke? Det kommer til å bli et grandiost mageplask rett i FAIL-dammen”. Til min overraskelse var det nettopp det at styrkeprogrammet er fordelt over flere dager som gjør at jeg liker det best. 6 øvelser hver gang gir rom for å kunne gi maks på hvert sett. Og de 12 minuttene med kondisjon etterpå er ikke akkurat så vanskelig å fullføre heller.

Uken har dog vært preget av litt prøving og feiling i forhold til vektbelastning, og av og til litt usikker i forhold til teknikk. Jeg må nok studere youtubelinkene desto nøyere, det tar jeg på min egen regning. For hver øvelse er nemlig nøye beskrevet, både på papiret og visuelt. Har uansett helt fint klart å bli støl og sår, spesielt innside lår, mage og triceps har skreket omhverandre om at jeg ikke skal drepe dem ytterligere.

Denne ukens treningsplanlegging blir noe amputert av en PT-time på Elixia jeg må få brukt opp, siden jeg skal bytte senter, så blir ekstra mye styrketrening rett og slett. Det er kanskje ikke helt feil uansett, spesielt med tanke på mine nokså tafatte styrketrening i løpet av sommeren.

 

Er du nysgjerrig på Booty Building? Les mer om konseptet her. Tilbud har de også gående for tiden. Hørt rykter om at konseptet er med i den siste ShapeUp-utgaven også, så dette er på vei frem og opp.

Reklamer
  1. Sweet! =)

    • Chello
    • 7. oktober 2011

    Hei Spreka!
    Har vært syk i TRE uker!!!!!! TRE UKER! Holder faktisk på å klikke for meg, bokstavlig talt, og nå når jeg endelig kunne gå på trening trodde jeg at jeg skulle svime av for jeg var sååååå svak. Så liksom gått litt i kjelleren, fordi jeg føler at jeg er bare tappet for energi. Hva skal jeg gjøre??

    Tror jeg bare bør hoppe inn i en styrketime med instruktør, de booster alltid motivasjonen min med sine lekre kropper og gode humør og fantastiske musikk. Så får eg heller bare ta mindre vekter enn vanlig. For om eg er i styrkesalen, som eg vanligvis elsker, bare går eg å suller omkring som en annen idiot.

    Give me some power please!!!!!

    • Høres ut som du har en løsning der. Start med sal og så gå tilbake til styrkerommet om noen uker?

      DU ser fantastisk ut du også søta!

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Reklamer
%d bloggere like this: