The sky is the limit

Jeg har prøvd å følge mitt eget «moderat selvstudie i fett-tap» og ha nettopp innsett at det trenger nok litt mer krutt. Etter å ha pratet frem og tilbake med en venninne jeg kjente godt før, og som jeg nå har fått kontakt med igjen, kom vi frem til at dette kunne gjøres til et samarbeidsprosjekt. Hun har også gått litt opp i vekt over sommer og ønsker å gå dette ned og litt til.

Så, hvordan kan jeg sparke i gang fettapet og gi det litt mer fortgang? Jeg tyr til løsninger som har fungert før: kalorikontroll. Ja, en kalori er ikke en kalori, men det hjelper meg i forhold til å ikke småspise. Det er en av synderne mine: jeg småspiser mellom måltider, og tidvis glemmer jeg helt å kjenne på metthetssignalene, jeg spiser fordi det er godt. Og jeg tenker at: Æsjda, jeg starter påny i morgen. Men, når det blir litt for tett mellom disse dagene, i tillegg til en god dose alkohol i helgene, hva skjer da? Jo, man ender med å legge på seg.

Nå ønsker jeg å virkelig snu denne dårlige sirkelen og komme tilbake til matchvekta mi. Det i seg selv er litt misvisende, for jeg kommer ikke til å veie meg, men bruke bilder, klær og målebånd. Før-bildene er allerede tatt, men gav meg såpass nedtur at jeg ikke orker å legge disse ut. Enda. Før det faktisk er en reell fremgang å oppdrive. Da skal jeg dele de ut som varm hvetebakst.

Siden jeg ikke vil trigge andre som kan ha spiseforstyrrelse har jeg ikke tenkt til å legge ut nøyatig hvor mye jeg tenker å spise, men poenget er at det skal være en balanse mellom jevn kaloriunderskudd, trening og samtidig ikke sende kroppen inn i sultemodus. Jeg liker ikke å være sulten heller, så det blir med andre ord absolutt nok mat. Utfordringen min er ikke ukedagene, men helgene. Dette er noe jeg vil skrive mer om fremover.

Jeg gir meg selv 10 uker fra i dag, i første runde av utfordringen. Hvis venninna mi ønsker, så kommer jeg til å legge ut ukesoppsummeringer av oss begge fremover hver søndag. Hva syns dere? Er det noen flere som vil være med på en utfordring?

Reklamer
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Reklamer
%d bloggere like this: