Det går seg til

For alle de fem leserne jeg har igjen etter flere måneder med stillhet: her er en oppsummering.

Vel, jeg har hatt en singelår. Vent, jeg glemte et ord: krampesingelår. Virkelig. Ikke. Pent. Men, det var nok det jeg trengte. Og så, uten å helt se det komme, falt jeg på hender og knær for en mann jeg alltid har drømt om at jeg skulle finne, men aldri helt gjorde.

Så, nå har fokuset skiftet bort fra festing, netter uten søvn og store mengder alkohol til å trene mer jevnlig, passe på kostholdet og sette meg realistiske treningsmål. Sånn nesten, for det blir litt slark når man er i et nyetablert forhold. Gode middager ute, rødvin og smågodtposen har blitt prioritert flere ganger fremfor helsestudio og cottage cheese.

Vel, etter påske skal jeg fokusere på å få det til 100 prosent, eller, følge 80/20-prosentfordelingen mer slavisk, hvor de 20 prosentene innebærer litt mer frie tøyler i forhold til kosthold. Typisk lørdager.

Treningsmål:

  • Fordelingen blir 2-3 styrkeøkter per uke, fullkropp. Målet er å perse i alle styrkeøvelser.
  • 2-3 løpeturer, med varierende lengde og intensitet.
  • Hver søndag poster jeg treningsplan for kommende uke og summerer opp uken som gikk.

Treningsløp:

  1. Trolig løpe en etappe på Holmenkollstaffeten.
  2. Løpe Oslo halvmaraton med noen venner og bekjente.
  3. Løpe Nordmarkstraveren, 3 mil på skogsveier.

Kosthold:

  • Jeg skal ned i vekt, men, som jeg skrev i dette innlegget: jeg tror det kommer automatisk i reisen mot de oppsatte treningsmålene. Men, det betyr altså ikke å forkaste kostholdet. 
  • Fokuset blir på å være moderat med karbohydrater (Rundt 150 karbohydrater per dag grunnet mye løpetrening), fokus på nok proteiner og moderat med fett.
  • Jeg må også være flinkere til å kutte ut kunstig søtning, da magen min virkelig ikke har godt av det i det lange løp.
  • I uke 21- 24 kommer jeg trolig til å kjøre streng diett, null alkohol og mye trening. Mye fordi jeg skal i studio for å ta bilder, samt skal i tre bryllup over relativt kort tid. Det er mer for å spisse formen, og fordi jeg jobber som regel ekstra godt under press.

Noen flere her som har fått fart på trening og kosthold i oppløpet mot sommerkroppen?

Reklamer
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Reklamer
%d bloggere like this: