Hvem, hva, hvor?

Er usikker på om det er noe vits i å sparke liv i bloggen igjen, men jeg gir det et forsøk. Har jeg i det minste én leser igjen? En halv?

Livet mitt består stort sett av å spise litt for mye god mat og trene litt for lite, i mitt A4-liv med samboer og bikkje. Jeg er veldig lykkelig da, untatt når jeg ser meg selv i kroppen. Da dukker det imidlertid en sterk trang til å spontanstikke ut mine egne øyer. For å beskytte dere så velger jeg ikke å legge ut et bilde. Enda. Kan heller få et bilde av meg minutter etter jeg solgte min første leilighet med fortjeneste:

Men, nå har jeg tatt grep! Og om dagen ser timeplanen ut slik som dette:

    • Mandag: Sykle til/fra jobb, trene Pole Fitness kveld.
    • Tirsdag: Sykle til/fra jobb, gå lang tur med hund i marka.
    • Onsdag: Trene Pole Fitness kveld.
    • Torsdag: Løpe i skogen med hund etter jobb.
    • Fredag: Sykle til/fra jobb, trene styrke overkropp + geriljaintervaller.
    • Lørdag: Trene styrke underkropp, gå/løpe tur med hund i marka.
    • Søndag: Gå/løpe lang tur i skogen med hund.

Altså:

  • 2 x Pole Fitness
  • 3 x sykling per uke (frem til det blir for det blir dårlig vær)
  • 2 x styrketrening (split)
  • 3 lange turer i uka med hund, i tillegg til vanlige, korte turer. Her kan jeg velge å løpe om jeg ønsker.

Kostholdet er preget av en uvilje mot kaloritelling, som for meg er mer en kilde til frustrasjon og skuffelse, og går på selvbildet løs, fremfor å være et hjelpemiddel. Jeg prøver derfor mantraen «spise sunt, og stoppe før jeg er for mett»- tralten og ser om det funker i kombinasjon med treningen ovenfor.

Jeg skal oppdatere jevnt fremover. Målet er annenhver dag. Med bilder. Med mer livat tekst. Lover. LOVER! Du kan jakte meg ned med en spikerpistol om dette ikke skjer (nei, vent, bruk noe mer hyggelig er du snill).

Hvordan går det med dere da?

Reklamer
  1. Hei. DER er du jo. Jeg ønsker meg at du lærer meg å løpe.

    • Heihei 😀

      Lære å løpe sier du? Tja, for min del har det handlet om å begynne i det små, samt ha masse, MASSE, inspirerende og gøy musikk på øret (evt lydbok, men det er for mer lengre turer føler jeg).

      Ta deg en gåtur og si til deg selv at de 15 minutter av turen skal du løpe. Trenger ikke å være sammenhengende, men at du går raskt/løper i 15 min sammenhengende. Det gjør du tre ganger den første uken. Så øker du til 20 min neste uke. Og 25 neste. Om du føler det går for fort, så senker du økningen (15 min første uka, 17 min neste, 20 den tredje, osv). Er du i bedre form så starter du på ditt nivå.

      Trener du styrke? Da kan du også slenge på en geriljakardio 1 gang i uka (spurter så fort du kan i 20 sekunder, hopp av mølla og hvil i 10 sekunder). Gjenta alt fra 4-10 ganger, etter din egen form. Øk hastighet, og antall intervalldrag, hver uke.

      I løpet av en måned kommer du til å være i radikalt bedre løpeform og etter 2 måneder kan du løpe langt 🙂

      • Tusen takk for knallgode råd! De har jeg lest mange ganger nå. Og i går jogget jeg, jeg er 32 år, og det var første gangen i livet at jeg har jogget. Takk for konkret hjelp og inspirasjon 🙂 Håper helgen blir fin 🙂

      • Så gøy!! Hvordan gikk joggeturen?

        Jeg vil anbefalle deg å laste ned en løpe-app, om du har smartphone? Runkeeper er veldig bra, da kan du loggføre enkelt og greit alle dine løpeturer og se progresjonen du garantert vil ha! 🙂

      • Løping var rart og uvant. Jeg må prøve mer 🙂 Skal absolutt laste ned app 🙂

      • Hvor langt klarte du å løpe første gangen? Hvor mange ganger planlegger du å løpe i uken?

        Hvis du har tenkt til å fortsette ville jeg også investert i en pulsklokke på sikt. Kjempebra verktøy 🙂

    • SpisElskLev
    • 6. september 2012

    Jeg følger deg seff, fra sweden;) Kleeem «gamle» SpisElskLev»

    • Åhhh, hei!! 😀

      Hvordan går det med deg?
      Er alt velstand i Sverige?
      Hvordan er skulderen/armen din nå? 🙂

    • Maplesyrup
    • 5. oktober 2012

    Åhh, nå ble jeg glad! Jeg har sjekket bloggen din med jevne mellomrom, så veldig gøy å se at du er tilbake:) Hurra for det! Gleder meg til å følge deg videre.

    • Så ble det litt stille igjen, men det har sine grunner. Kommer sterkere tilbake denne uken 🙂

      Hvordan går det med deg? Fortell, fortell 😀

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Reklamer
%d bloggere like this: